Dobre fotele biurowe podstawą wygodnej i bezpiecznej pracy

Biorąc pod uwagę fakt, że pracownicy biurowi muszą spędzać każdego dnia wiele godzin w siedzącej pozycji, wygodne i zdrowe fotele biurowe absolutnie muszą znaleźć się w wyposażeniu biura. O ile bowiem praca biurowa nie jest tak wymagająca dla ciała co praca fizyczna, to również wiąże się z szeregiem zdrowotnych zagrożeń, wśród których jednymi z najpowszechniejszych i najgroźniejszych są bóle pleców i kręgosłupa, które z początku mogą się wydawać niegroźne ze względu na swój miejscowy charakter, jednak z czasem mogą przerodzić się w przewlekły, nieznośny ból, który utrudnia codzienne funkcjonowanie.

Odpowiedni fotel biurowy, czyli…

Urządzając miejsce pracy, trzeba więc zadbać o ten aspekt, by ograniczyć problemy zdrowotne wśród pracowników. Oznacza to między innymi dostosowanie wysokości biurka i nachylenia blatu do wymiarów pracownika oraz ustawienie monitora w zasięgu wzroku i wreszcie oczywiście zainwestowanie w odpowiednie krzesło biurowe. Dobry fotel biurowy musi być zaprojektowany w taki sposób:
– by możliwe było zajęcie prawidłowej postawy,
– że powinien oferować możliwość regulowania wysokości siedzenia, dzięki czemu pracownik zawsze będzie w stanie zająć odpowiednią pozycję wobec monitora i komputera,
– posiadał regulowany podłokietnik i wyprofilowane oparcie, które to elementy dają możliwość przyjęcia optymalnej postawy w trakcie pracy.
Nie bez znaczenia jest również materiał, z którego wykonane jest siedzisko – największy komfort pracownik może osiągnąć, jeżeli będzie one wykonane z pianek, która dostosowuje się do jego ciała.

Add Comment